Ako ryba vo vode...

dýchanie pri plávaníV časopise Fit magazín redaktorka Jana Obrancová uverejnila rozhovor o plávaní s bývalým profesionálnym plaveckým trénerom, v súčasnosti naším šéf trénerom PaedDr. PhDr. Ivanom Jankom,PhD. Článok je veľmi poučný a inšpiratívny, preto sme sa rozhodli, že ho na našich webstránkach prepíšeme v plnom znení. Takže nech sa páči, čítajte ďalej:

Prečo plávať

Prečo plávať?Plávanie je ideálna pohybová aktivita pre človeka, nedá sa nahradiť inou pohybovou aktivitou. Možno ňou kompenzovať nielen pracovné vyťaženie, ale má aj osobitný význam pre harmonický a správny vývoj detí. Plávanie pozitívne pôsobí na srdcovo-cievny, nervový, dýchací i svalový systém. Schopnosť vedieť plávať zvyšuje kvalitu života človeka. V súčasnej dobe "bazénového" boomu, kedy každý druhý rodinný dom má na svojej záhrade bazén, dostupnosti dovoleniek a oddychu pri mori, v rôznych wellness centrách a thermal parkoch je plávanie a bezpečný pohyb vo vodnom prostredí nevyhnutnou zručnosťou každého človeka a detí zvlášť.

Dýchanie pri plávaní

dýchanie pri plávaníPlávanie je športová aktivita, pri ktorej je taká činnosť akou je dýchanie veľmi podstatná. Myslíme tým ale správne plavecké dýchanie. Určite ste pri plávaní spozorovali, že ste občas „lapali po dychu“ ak ste trošku rýchlejšie začali plávať. A to je práve ten moment, ktorý je veľmi podstatný. Nesprávne dýchanie, resp. nesprávna technika dýchania spôsobuje problém ľuďom aj na suchu. Hlboké nadýchnutie okysličí mozog človeka, čím sa odoženie únava a zvýši sa aj výkonnosť. Ako však správne dýchať vo vode, aby sme preplávali potrebné metre a nemali pocit, že sa dusíme?

Správy a novinky

Prihláste sa na odber noviniek a dôležitých oznamov o škole plávania Nemo...